VRT-radiozender Radio 2 staat met een marktaandeel van 31,84 procent afgetekend op nummer één van de lijst van de populairste radiozenders. Dat blijkt uit de jongste CIM-cijfers die vandaag werden bekendgemaakt.
Op de tweede plaats staat de jongerenmuziekzender van de Reyerslaan, Studio Brussel, met een marktaandeel van 12,47 procent, op drie Qmusic van Medialaan met 11,08 procent marktaandeel, op vier MNM met 10,2 procent en op de vijfde plaats Radio 1 met 7,7.
Daarna volgen nog Joe met 7,26 pct, Nostalgie met 5,43 pct en de klassieke VRT-zender Klara met 2, 07 pct.
"Radio 2 bereikt dagelijks ruim 1,3 miljoen Vlamingen, MNM blijft de grootste zender bij jongeren (12 tot 24 jaar)", zegt Els Van de Sijpe, manager radio bij VRT. "Studio Brussel blijft zeer stabiel, Klara kent een lichte daling, net als Radio 1. Dat is niet onlogisch, Radio 1 is de referentie voor nieuws en informatie. De actualiteit was dit jaar minder hectisch tijdens de periode waarin werd gemeten, van april tot juni: in 2016 was dat vlak na de aanslagen, en tijdens de Brexit en het Europees kampioenschap voetbal'. (vrt/belga)